Monday, June 18, 2012

Thoughts.



I just received this shirt I ordered on Romwe, plus three gifts. I'll post an outfit soon, but as I'm not in a creative/productive mood for a moment now, I really don't know what to wear with it.

I don't like those "nil creativity" periods. No inspiration. No ideas.

I remember when I was a child, I was like an imagination engine. I was drawing entire stories on big papers, and stick them together with scotch tape. It was like a gigantic fresco, with dinosaurs, Sonic the Hedgehog (I was a big fan), strange & incredible aircrafts, vulcanos, houses underground...

I wrote stories; with Pirates, treasures, speaking animals, cats with super-powers. I wanted to be a writer, a cartoonist, or an archaeologist.

I lost it, my creativity. For this, I would like to be a child again. You don't put barriers on your mind, you do the things as they come, without thinking. Children are spontaneous. Now I'm happy when I find enough courage to take my pen and draw an inexpressive face, never finished. But I'm sure we never loose our child's soul. It's here, somewhere inside. Maybe I just have to find it again. Dig and dig, stop thinking, just acting.



Je viens tout juste de recevoir cette chemise commandée sur Romwe, ainsi que trois cadeaux. Je posterai bientôt une tenue, mais comme je ne suis pas vraiment dans une période productive/créative depuis maintenant un moment, je ne sais pas quoi porter avec.

Je n'aime pas ces périodes de "néant créatif". Pas d'inspiration. Pas d'idées.

Je me rappelle lorsque j'étais enfant, j'étais comme une machine à imagination. Je pouvais dessiner des histoires entières sur des grands papiers, et les coller tous ensemble avec du scotch. Ça ressemblait alors à une fresque géante, avec des dinosaures, Sonic le hérisson (j'étais une grande fan), d'incroyables engins volants, des volcans, des maisons sous terre...

J'écrivais des histoires; avec des Pirates, des trésors, des animaux qui parlent, des chats avec des supers pouvoirs. Je voulais être écrivain, dessinatrice de BD, ou archéologue.

Je l'ai perdue, ma créativité. Pour cette raison, j'aimerai retourner en enfance. Il n'y a pas de barrières que l'on impose à son esprit, on fait les choses comme elles viennent, on ne pense pas. Les enfants sont spontanés. Maintenant je suis heureuse quand je trouve le courage de prendre un crayon et dessiner des visages inexpressifs, que je ne termine jamais. Mais je suis sûre qu'on ne perd jamais vraiment son âme d'enfant. Elle est ici, quelque part en nous. Peut-être que j'ai juste à la retrouver. Creuser, creuser, arrêter de penser, juste agir.



No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment ! Check back if you're looking for a reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...