Monday, June 18, 2012

Un souvenir.


The fantastics meetings by hitchhiking.

It was from Sinaia to Brasov, in a cold March wind. Waiting for a car to stop, showing my thumb, with a tiny smile drawn on the corner of my lips. I was strongly hoping for someone speaking English, a young person with whom I could have some interesting talks. He came, he hesitated, but he stopped. I went inside the car. Young man with sunglasses; where are you going ? Brasov ? Perfect, me too.

Interesting talks, interesting boy. These persons you meet only once in your life, you share a moment, and then you never see them again.

Les rencontres incroyables en auto-stop.

C'était de Sinaia à Brasov, dans un vent froid de Mars. Attendant qu'une voiture s'arrête, mon pouce en évidence, avec un léger sourire dessiné au creux de mes lèvres. J'attendais avec beaucoup d'espoir une personne parlant anglais, une jeune personne avec qui je pourrais avoir des discussions intéressantes. Il vint, il hésita, mais il s'arrêta. J'entrai à l'intérieur de la voiture. Jeune homme aux lunettes de soleil; où vas-tu ? Brasov ? Parfait, moi aussi.

Des discussions fortes d'intérêt, un garçon adorable. Ces personnes que vous rencontrez seulement une fois dans votre vie, vous partagez un moment, et ne le revoyez jamais plus.


No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment ! Check back if you're looking for a reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...