Friday, June 27, 2014

Brune.




J'ai toujours aimé me déguiser.
Les soirées à thème étaient pour moi une partie de plaisir. C'est étonnant de pouvoir se transformer, se regarder dans le miroir et être face à quelqu'un d'autre que soi.
C'est pour ça que j'aime beaucoup les perruques. J'avais écris un article, il y a déjà un moment de cela, où j'en portais une longue. Ici, j'ai opté pour cette perruque courte qui vient de chez Yesfor. Je suis frappée de voir à quel point un simple changement capillaire transforme complètement l'aspect de mon visage. Je peux rester plusieurs minutes scotchée devant mon miroir, à m'examiner sans vraiment avoir recul, interloquée comme face à un problème mathématique.
Je ne porte jamais de rouge, sauf en pyjama. Néanmoins, je trouvais cette combinaison vraiment mignonne, et le fait de la porter avec des cheveux bruns en change considérablement l'effet. Je ne saurais trop dire pourquoi, sans doute un cliché inconscient, une brune habillée en rouge me fait tout de suite penser au terme "femme fatale". J'en suis bien loin, et puis jusqu'à nouvel ordre, je me cantonnerais à mon blond platine défraîchi.
Avez-vous essayé beaucoup de couleurs de cheveux ? Laquelle vous va le mieux ?


I always enjoyed to be disguised.
Party themes were a pleasure for me. It is surprising to be able to transform ourselves, looking at us in the mirror and feeling like a stranger in our own body.
That's why I love wigs. I wrote an article some times ago where I wore a long brown one. Here, I opted for this short wig from Yesfor. I'm amazed to see how a simple hair change literally transforms the aspect of my face. I can stay several minutes in front of my mirror, looking at myself, taken aback as if I had to solve a mathematical problem.
I never wear red, except for my pyjama. However, I found this playsuit really cute, and wearing it with brown hair considerably change its effect. I couldn't really explain why, maybe an unconscious cliché, a brown haired woman dressed in red symbolizes for me the word "femme fatale". I'm far from this appellation, and for now, I'll stay with my faded platinum blond.
Have you tried a lot of hair colors ? Which one suits you the best ?


14 comments:

  1. Ah j'adore la combi *.* C'est bien en brune aussi ça donne un côté mutin.
    T'en es où au faite de la formation ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey merci Sandra ! :-)
      Oui je trouve qu'étrangement, le brun me donne l'air plus jeune !
      Ma formation est terminée, les résultats tomberont mi-juillet ! J'ai trouvé un boulot jusqu'à Octobre pour financer mon voyage. Et toi, comment se passe ton épopée dans le Grand Nord ?

      Delete
  2. I think you should wear red more often because it looks so great on you! :))
    I think I've tried every haircolor (it's so much fun) and then decided that blonde suits me the best and stopped experimenting :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're cute, thank you Matea ! :-)
      It's great you've found the color which suits you; I think I'm too afraid - and too lazy - to try every hair color. But I'm always thinking about a pastel hair color, I should try it someday :-)

      Delete
  3. Red is such a stunning color on you and you look amazing as a brunette! I've always had dark brown hair my entire life so I'm always limited in colors that I could dye my hair. But I've experimented with light bleaching, various shades of red, and light shades of brown and now my hair is kind of a mix of all the dye experiments and I actually really like it this way.

    Ashley
    not haute

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaw, thank you for your adorable words Ashley !
      I'm sure all those shades in your hair look great ! And I imagine you don't have problems with roots :-) That's the good part when your hair has different tones, it looks natural but it has originality.

      Delete
  4. j'aime bien ta robe , toute en lègèreté!



    www.letiziabarcelona.com

    ReplyDelete
  5. I've never dyed my hair, I like it dark. But I wear red all the time and I think you look great in that. More people should stop being afraid of the colour and embrace red

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks, I agree we shouldn't have prejudices about colors. All colors are actually nice, but we have to find our way to wear them. I must say I never really tried to wear red before, but I love it on this playsuit.

      Delete
  6. Tu es superbe sur ces photos!


    Http://Fashioneiric.blogspot.com.

    Coline ♡

    ReplyDelete

Thanks for your comment ! Check back if you're looking for a reply.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...